i'm moving on,


idag var jag i läkarhuset vid odenplan och
träffade han som är expert på muskelsjukdommar.

han var otroligt trevlig och förstående och han fick
mig att må så mycket bättre. jag var så nervös
att jag höll på att kräkas när jag och A kom dit.
satt och läste Kalle Anka medan vi väntade.

men när vi gick därifrån mådde jag faktiskt bra.
han sa att det inte alls lät som att jag hade några
symptomer än och att jah absolut inte borde oroa
mig över att få sitta i rullstol. han pratade lite
om PGD och sa att han hade patienter som hade
fått barn genom just PGD. det kändes otroligt bra!

han berättade om vilka symptomer man kunde få
och berättade att man kunde göra någonting åt
typ varenda en av dom. det finns inget botemedel
eller bromsmediciner för sjukdomen men det finns
mediciner man kan äta för att man inte ska lida
så mycket när man väl får symptomer.

jag ska dit igen den sjätte september då han typ ska
slå lite på musklerna och se hur det ser ut.

men jag mår så mycket bättre nu än vad jag gjorde
innan. jag känner mig nästan lite hoppfull.
det kan nog lösa sig till slut iaf. jag hoppas verkligen
att jag får bli någons mamma någondag.

jag och A har semester nu och det är fantastiskt.
jag har en vecka till och A två. men det känns
inte helt fel att gå till jobbet heller, jag tror
allting blir bra tillslut.

som sagt, hoppfull. idag tror jag att allt löser sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0