sällskap,


Jag bor i ett helt vanligt hyreshus.
Fyra våningar, fyra familjer på varje
våning. Huset är ett år gammalt men jag
skulle säga att det är det mest ovanliga
med det.

Jag bor på andra våningen. Alltså bor det
åtta familjer ovanför oss. Familjer som jag
knappt vet något om. Jag vet att dom som
bor rakt över oss gillar att festa. That's it.

Jag vet även att en familj som bor på
våning tre består av en man och en kvinna.
När vi precis hade flyttat in, hade dom alltid
tvättstuga direkt efter oss på söndagarna.

Nu är hon gravid. Kanske har dom kämpat
med IVF. Jag vet inte. Men jag blir gråtfärdig
varje gång jag ser henne.

Och självklart mötte jag henne i hissen en gång
i förra veckan och en gång den här veckan.

På riktigt, universum? Du har ÅTTA familjer att
välja på. Och ändå? PÅ RIKTIGT?

Det är inte hennes fel. Jag är säker på att hon är
en alldeles fantastisk människa som kommer bli
en helt perfekt mamma. Det är universums fel.

En dag hoppas jag att jag kommer få stå med
stor mage i någon hiss. Jag hoppas att alla
andra i hissen inte känner som jag känner idag.

Kommentarer
Postat av: Miss S

Det är verkligen världens otur... Surt.

2010-11-13 @ 20:10:30
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0