stress!


Det är galet just nu. Vi flyttar på lördag och jag har
fortfarande inte rensat ut hela min garderob. Eller
packat ner mina böcker. Eller börjat rensa bland
mina saker i badrummet.

Samtidigt ringer det sjukt mycket på jobbet och
jag borde jobba över för att få lite plusflex.
Jobba över - hinner inte packa ordentligt.
Hinna packa - inget plusflex.
Ond spiral alltså.

Och så hade jag glömt bort hur mycket jag hatar
vintern. Jag kom ihåg ATT jag hatade vintern.
Men jag hade glömt bort hur mycket.
Trött dygnet runt. Mörkt dygnet runt.
Fryser heeela tiden. Sladdar runt på Stockholms
gator i snömodd och halka på isfläckar som
gömmer sig under snön.

Så då hinner jag verkligen inte packa om jag
jobbar över, eftersom jag är så trött att jag går
och lägger mig vid nio.

**

Sen längtar jag till januari. Sjukt mycket.
Jag längtar för övrigt till söndag också,
när flytten äntligen är över..

Just ja, Dag 4.

Jag har ätit en fralla med ost och gurka, linssoppa från Wayne's coffee
 och en liten bit kexchoklad. Ikväll ska jag äta färdigmat som A köpt,
så vi slipper diska två tallrikar och några kastruller till innan flytten..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0