monday, monday.


Jag börjar se ett mönster i mitt egna beteende.
Jag skriver fingrarna blodiga under veckorna
och sedan möts ni av ekande tystnad under helgerna.

Jag vet inte riktigt varför. Det är som att helgerna
är min frizon, då jag inte vill tänka på någonting.
Det enda jag vill är att ligga i soffan, äta popcorn,
mysa med katterna och hålla As hand.

När jag sitter på jobbet får det plats så mycket tankar
i mitt huvud. Jag hör kunderna prata men jag
lyssnar inte. mm:ar och ja:ar i deras öron och
märker knappt att dom blir tysta för att höra mitt
svar på deras fråga. Jag får skärpa till mig, annars får
jag nog sparken..

Men jag kämpar på. I motvinden. Väljer att hålla humöret
uppe och se det positiva som händer. Nya lägenheten.
Hantverkare. A.

Det positiva döljs just nu, av iskylan utanför fönstret.
Jag hatar hösten. Vintern. Men jag dör av längtan
efter julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0