HELVETE,


Från början sa dom att vi fick göra
hur många PGD-försök som vi ville.

Idag fick jag höra att man får göra 3.
TRE.

Och jag vet att det är som för alla andra
men två så negativa besked två dagar i rad
som handlar om det viktigaste som finns är
mer än vad jag klarar av. Mycket mer.

Så sitter på jobbet med gråten i halsen och
längtar efter att få gå hem. Få kommer hem
till A och gråta i hans famn. För att få begrava
näsan i katternas varma päls och bara glömma
att jag är barnlös för en sekund.

För allt prat om barn är som en kniv rakt in i
hjärtat. Och det är mycket prat om barn här..


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för dina ord. Och jag känner verkligen igen det där med att svara att man inte kan få barn. Har faktiskt gjort det ett par gånger. Ganska kul att se folks reaktion..:)



Ska och kika igenom din blogg de närmsta dagarna!

Kram

2010-09-19 @ 21:30:01
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Miss S

Tack för din kommentar på min blogg! Hoppas ni snart får det där brevet med en tid att se fram emot.

Men måste fråga; vad är PGD? Det har jag aldrig hört talas om. Trodde jag kunde alla förkortningar inom barnlöshetens värld, men tji fick jag!

2010-09-22 @ 22:30:19
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: K

Miss S: PGD står för Preimplantatorisk Genetisk Diagnostik. Man gör exakt som i en IVF, förutom att när ägget blivit befruktad utanför kroppen så kollar dom så att embryot inte bär samma sjukdom som jag har. Väldigt smidigt så men jag är ju livrädd..

2010-09-23 @ 09:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0