i am sorry,


Jag har gått och velat hela dagen men nu
har jag iaf bestämt mig för att jag ska ringa
KS och i växeln ska jag fråga specifikt efter
doktor B. Jag tror att hon kan svara bättre
än vad receptionen kan.

Men snart måste jag nog be KS om ursäkt,
för att jag ringer hela tiden..

Jag återkommer med besked..

***

Hon var inte på plats idag. Eller imorgon.
Eller någon dag nästa vecka. Vilket får mig
att undra om hon får provsvar då när hon
inte är på KS? Så jag ringde receptionen.
Stålsatte mig för att vara tuff och inte
vika ner mig.

Det var en annan kvinna som svarade idag.
En otroligt trevlig kvinna. Jag förklarade mitt
ärende och bad att hon skulle be doktor B att
ringa mig. Varpå receptionisten sa att hon
kunde kolla nu direkt om provet var färdigt.

Men det var ju allt jag ville! Varför skulle hon
igår krångla så mycket? Hon sökte iaf på
As personnummer och såg att analyseringen
av provet inte var klart än. Det var påbörjat
men inte färdigt. Och så sa hon att jag skulle
ringa nästa vecka igen, så kunde dom titta då
med.

Vad otroligt det är, hur stor skillnad på vilken typ
av hjälp man får beroende på vem man pratar
med. Hoppas det är samma kvinna nästa vecka..

Och så är jag lite arg på A, eftersom han inte
lyssnar när jag pratar med honom om otroligt
viktiga saker. Det här handlar om vårt
(förhoppningsvis) framtida barn, är inte det
viktigare än något jäkla dataprogram på hans jobb?

Men jag vet att han bryr sig. Jag vet att det
är viktigt för honom. Jag blir bara så irriterad
ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0