adoption,


Idag kom brevet från Huddinge, så imorgon ska jag gå och
försöka hämta ut alla mediciner. Jag blir trött bara jag
tänker på apoteket.

Idag kom även ett info-paket från adoptionsförening BFA-A.
Jag är ganska kluven till adoption. Eller det är jag ju egentligen
inte, för jag vet vad jag vill. Eller mer exakt inte vill.. Adoption
är mitt fjärdehansval om man kan säga så utan att det låter
jättehemskt. Efter PGD, försök på naturlig väg och äggdonation.

Men ta mig inte fel. Jag tycker att det är jättebra att adoption finns
och jag tycker att dom som adopterar är helt fantastiska. Jag vet
bara inte om det är för mig. Jag har så svårt att ens tänka tanken
på att inte få biologiska barn. Och med äggdonation skulle jag fortfarande
bära barnet.

Fast det är ju självklart. Om inget skulle kunna ge mig och A ett friskt
barn, då är jag den första att välkomna ett adopterat barn med öppna
armar. Nu tittar vi på länder. Vi tänker båda två att vi kanske skulle
ställa oss i kö.

A säger att man inte får ställa sig i kö om man fortfarande försöker med
IVF. Jag säger att alla gör det ändå. Han följer alla regler, min fantastiska
soon-to-be man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0