another day,


R blev sjuk igen. Kissade blod. Blev
ett nytt besök hos veterinären, med
röntgen och ultraljud och en ny räkning.
På 4900 kronor. Thank god för försäkring.
Tack tack tack Agria. Är så bra, egentligen.
Totalt, med båda besöken hos veterinären,
gick Rs sjukdom på 6500. Agria betalade
ungefär 4200 av det. Det får man vara nöjd med.

Iaf, så har hon urinsten. Stackarn. Special foder är
förhoppningsvis botemedlet. Men det finns ett
större problem än urinstenen.

För enda sen vi kom hem från veterinären igår har
vår andra katt M fräst och morrat åt R. Följer efter
henne, stirrar ut henne och anfaller henne. Jag vågar
inte ens gå till jobbet av rädsla för att jag kommer hem
till en död katt. Varför gör M såhär? Någon av mina
läsare som haft katt och vet vad det beror på? Jag antar
att det kanske beror på att R luktar lite konstigt efter
besöket hos veterinären. Men hon har varit hemma i
24 timmar sen dess, borde hon inte fått tillbaks vår lukt?

Jag blir så orolig. För det är ju sån jag är.

Kommentarer
Postat av: Kix

Hej K, kan det ha med revir att göra? R har varit borta ett tag och M har tagit för sig i hemmet, kan också vara så att M känner av att R är svagare just nu. Det kanske M tar till vara på.



Själv har jag hund så jag vet ju egentligen inte hur katter fungerar, men jag vet att det kan vara så i hundvärlden. Hoppas att det inte blir någon kattincident och att de båda snart är tillbaka till sitt rätta "jag". Kram Kix

2011-02-20 @ 21:46:11
URL: http://kix.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0