work,


- Det är mitt jobb att se till att du inte ger upp.

A är den starka i det här förhållandet. Det är han som drar upp mig
från golvet, torkar tårarna från mina kinder och håller mig uppe när
jag helst bara vill dra täcket över huvudet och aldrig mer gå upp.

Jag vet att det inte är kört. Alla ägg kanske blir befruktade och allt som
behövs är ett friskt. Men på riktigt.. Fem ägg och 25% chans. Det är ett
och ett fjärdedelsägg, om statistik vore lag. Jag hatar statistik men just
nu får det hemskt gärna stämma.

Nu hoppas jag bara på att Huddinge inte ringer idag. För jag är ganska
säker på att dom bara ringer om inget ägg blev befruktat. Står det
"privat nummer" på min display kommer jag få en hjärtattack.


***

Kort om igår:

Alla var trevliga.
Ja, det gjorde ont.
A höll min hand.
Jag kände får att slå ihjäl
paret i båset bredvid.
Jag var lycklig. I en sekund,
ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0