gott nytt år,


Mensen kom igår, på självaste nyårsafton. Jag kom inte
ihåg om jag skulle spraya eller inte men eftersom både
jag och A hade för oss att jag INTE skulle det gjorde jag det
inte. Får väl se vad Huddinge säger på måndag..

Nyår firades hemma hos några nära vänner till A, som även
jag kommit väldigt nära under den senaste tiden. Vi kom in
på barn. Dom har varit tillsammans i tre år, jag och A i fyra.
Och så kom vi in på IVF, konstigt nog. Eftersom dom inte har
en aning om att vi håller på.

"Var TREDJE par!", säger hon och spärrar upp ögonen. Jag nickar
lite frånvarande. Spänner blicken i A som för att säga "ska vi berätta?".
Han skakar lite på huvudet. Jag tror inte riktigt att A är redo än.
Han är nog inte riktigt där jag är. Ibland kan jag nästan känna att
det vore skönt om några fler visste. Så länge som dom inte frågar.
Det är väl där felet ligger.

Det var ändå en bra nyårsafton, även fast det toksnöade och man inte
såg fyrverkerierna så bra. Efter tolvslaget längtade jag mest hem till
katterna. Jag gillar inte att lämna dom ensamma, framför allt inte på
"speciella" dagar. Snart fyller katterna tre år. Jag hoppas att dom inte
hinner fylla fyra år utan att vara misstänksamma på minimänniskan som
bor med dom.

Jag hoppas att 2011 blir bäst någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0