HERREGUD!


Okänt nummer. klump i magen.

- Hej, det här är doktor S från Huddinge sjukhus.
- Hej..
- Jag tänkte bara berätta att vi fått svaret för dystrofia nu och den är frisk.
- Skojar du med mig?
- Nej, jag skojar aldrig när jag ringer dom här samtalen.
- Och du sa att den är frisk?
- Ja, det sa jag. Vi har inte fått svar för kromosomavvikelse än men det vore ju
väldigt osannolikt att den har downs.
- Ja, okej. (här har jag lite svårt att prata eftersom jag tokgråter. DEN ÄR FRISK!)



Sen ringde jag A och tokgrät. Stackarn. Han trodde såklart att den var sjuk. Stackars,
stackars A. Men han blev glad när jag lyckades hulka fram att den var frisk.

Om allt går som det ska blir jag mammaledig i september. Om allt går som det ska blir
jag MAMMA. Herregud..


(det vore ju själva faan om den hade downs..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0