Dag 19


Day 19 – Something you regret

För lite mer än fem år sen flyttade jag ner till Jönköping, för att leva tillsammans med min dåvarande pojkvän. Det är inte det jag ångrar, för hade jag inte flyttat hade jag alltid bara tänkt "tänk om..". Sen att jag var väldigt, väldigt olycklig i Jönköping är ju en annan sak..

Men i februari 2006, när jag hade bott där i ungefär 7 månader, började jag gå någon utbildning som gick ut på att plugga upp mina betyg samtidigt som jag blev erbjuden praktikplatser. Jag gick på en intervju på Scandic i jkpg och det verkade rätt bra. Drömmen har ju iaf alltid varit att jobba med människor, på ett eller annat sätt.

Förhållandet tog slut. Jag tog mina väskor och flyttade hem. När jag bott hemma i en vecka ringde dom från Scandic. Dom ville erbjuda mig ett sommarjobb med stora chanser till förlängning.  Jag hade precis kommit hem. Jag hade brutit upp från ett rätt långt förhållande. Jag mådde dåligt och behövde tryggheten hemma i Stockholm. Jag vet allt det. Men såhär i efterhand har jag sparkat mig själv många gånger för att jag tackade nej. MÅNGA gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0