ångest,


Varje månad ungefär en vecka innan jag
ska ha min mens får jag sinnesstört ont i
brösten. Mer för varje dag tills mensen
kommer. Det gör så ont, att jag nästan börjar
längta efter mensen och då hatar jag ändå
den delen av månaden.

Den här månaden fick jag inte ont. I fredags
gjorde det liiite ont och jag kom att tänka
på att det var ett tag sen jag hade min mens.
Vilket det var. Dag 28 var igår. Sen vet jag ju
aldrig, den gör ju lite som den vill men jag
tyckte att det var konstigt med brösten. Det
har inte slagit fel sen jag slutade med p-piller
för ungefär tre år sen.

Så jag tog ett grav.test. För A var så orolig och
jag var så hoppfull. Stickan färgades rosa, jag
höll andan och sen var hoppet förstört.

Då kom bortförklaringarna istället. Till varför
testet var negativt, när det borde varit positivt.
Min hals är helt förstörd, så jag har druckit
sex koppar te idag. Och visst stod det att
man inte skulle ta testet om man druckit mycket?
Mensen kanske inte ens riktigt är sen än, ibland
får jag ju den först på dag 31, så inte är väl hoppet
helt dött än?

Egentligen borde jag bara slänga det andra oanvända
testet, krypa ner under täcket och vänta på det
som alla kvinnor älskar att ha. Fan.



Och den största anledningen till att hoppet inte är helt
förstört? Jag har fortfarande inte ont i brösten..

(direkt efter att jag skrev den meningen, insåg jag att det
lika gärna kan vara en anledning till att hoppet borde vara
förstört. Fan.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0