möte,


Imorse var jag så nervös att varje sked med
filmjölk fick mig att vilja kräkas. Jag kunde
knappt andas och jag ville knappt åka till
Huddinge.

Men det gjorde vi. Och det gick bra! Vi fick
träffa en jättetrevlig lite äldre läkare som
verkade ganska van vid att möta ivf:are.
Han småpratade lite innan han lät oss
ställa alla frågor vi hade. Sen undersökte
han mig och allting såg bra ut.

Efter det fick vi träffa en barnmorska som
berätta lite om medicinerna jag skulle
ta och så fick jag ta en spruta på
prov. Och jag kunde sticka mig själv
alldeles utan problem, jag som trodde
att A alltid skulle få göra det.

Fast vi kan ju inte börja än eftersom
klinisk genetik inte är klar med andra
analysen än. Eller egentligen skulle vi
kunna göra PGD med den analysen som
finns men då finns risken att vi får ett
helt friskt barn med anlag för sjukdommen.
Iaf tror vi att det är så det är, inte så
himla lätt att förstå.

På måndag ska jag ringa genetik och
jag hoppas verkligen att dom säger att
dom bara behöver en månad eller två
till på sig.

För kör vi på den analysen som finns, får
vi börja efter nyår..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0