i'm gonna love you,


Det är fredag. Jag jobbar stängning.
Att jobba till 18:00 är inte direkt min passion
här i livet men jag laddar med naturgodis
och cola zero. Sen känns det iaf lite bättre.

Det blev ett kort inlägg igår om brevet.
THE letter. Men om jag ska berätta hela
historien.

Det var jag som hämtade posten. Det är
alltid jag som hämtar posten. Jag såg
brevet direkt. Den där blåa texten förföljer
mig ju jämt. Det jag missade när jag tog
ut kuvertet var att det stod "Huddinge" med
gråa bokstäver under. Hade jag sett det
hade jag nog fått en hjärtattack.

Visade kuvertet för A när jag kom hem
och öppnade det. Var säkert på att det var något
riktigt ointressant. Fick hjärtat i halsgropen
när jag såg "Fertilitetsenheten" överst på pappret.

Och där stod det. Att för ett nytt möte var det
en väntetid på en till två månader. Efter det
(om allt ser bra ut och så) var det en väntetid
på sex till tolv månader för att börja behandlingen.

Och jag blir så trött på alla usla väntetider. Ge
mig en specifik tid!

Först var det "efter sommaren". Då gav dom sig själva
en väntetid på tre månader, ungefär. Och nu, "en till två månader".
Yees, trettio dagar till! Och jag vet att jag gnäller.

Men jag vill börja nu. Jag behöver bli med barn - NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0