lägenhet,


Om mindre än en vecka får vi nycklarna
till nya lägenheten. Fantastiskt! Vi har tagit
ledigt hela den dagen, så vi kan få nycklarna
och sen åka ut och mäta och så i lägenheten.

Vi ska lägga nytt golv, riva en vägg 
och måla om väggarna. Allt är så spännande,
för jag har aldrig bott i en bostadsrätt.
Har alltid bott i lägenhet, hela livet men bara
i hyresrätter.

Och med tanke på att jag är vänster ska jag väl
inte direkt vilja bo i en bostadsrätt men det vill jag!
Det ska bli så skönt att kunna göra lite vad jag vill
utan att behöva tänka på vad hyresvärden ska
tänka. Om jag vill sätta upp sånnadär fina mönster
på väggarna så är det helt okej.

Jag längtar. Det kommer bli en helt fantastisk
lägenhet att uppfostra ett barn i..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0