ovanlig,


När man har ett ovanligt namn som jag har (som vissa som hann se inlägget
innan det försvann redan vet..) får man alltid höra "Åh, vad roligt det måste
vara att inte heta som alla andra!". Måste jag säga att det oftast är folk som
heter Anna, Emma, Helena och andra typsikt svenska och vanliga namn som
säger det?

Nu som "vuxen" har jag accepterat mitt namn och kan faktiskt gilla det. Men
under uppväxten hatade jag det. Jag brukade presentera mig som Anna
och när jag väl sa att jag hette K fick jag upprepa det flera gånger.

Mitt namn växer i antal nu och blir vanligare och vanligare, dock med C
som första bokstav. Och det är faktiskt roligt, kanske kommer folk
inte alls säga "Åh, vilket fint/ovanligt namn" när jag presenterar mig
i framtiden.


*****

Jag har haft bloggen i mer än ett år. Det är konstigt att titta tillbaks och
se hur mycket som faktiskt hänt det här året. Men jag väljer att titta
framåt. Jag har äntligen slutat blöda och nu längtar jag bara efter att
börja blöda igen. Att få mens så nästa försök snart är här. Nu, tack.

Kommentarer
Postat av: Kix

Nä, när man inte vill ha den så kommer den, och när man vill ha den så jäklas den med en... eller?



Hoppas den kommer tillbaka enligt plan så att ni snart är igång igen. Kram Kix

2011-08-22 @ 19:47:46
URL: http://kix.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0